View Full Version
Selasa, 09 Oct 2012

Seorang Warga Gugur Akibat Luka dalam Serangan Israel ke Gaza

[ 08/10/2012 - 11:22 ]

Gaza – PIP: Seorang pemuda Palestina, Senin (8/10) siang gugur akibat luka yang dialami Ahad (7/10) dalam serangan udara Israel ke kota Rafah, Jalur Gaza selatan, yang mengakibatkan 10 warga terluka tiga diantaranya dalam kondisi sangat kritis.

Jurubicara Departemen Kesehatan Palestina di Gaza, Dr. Ashraf Qudra mengatakan, pemuda Palestina bernama Abdullah Hasan Mekawi (25) gugur selepas dzuhur kemarin akibat luka parah yang dialaminya pada hari Ahad dalam sebuah serangan udara Israel ke sebuah sepeda motor di kampung Barazil, rafah, Jalur Gaza selatan.

Pada hari Ahad petang, pesawat Zionis Israel melancarkan serangan udara ke Rafah dengan dua buah rudal. Senin pagi, pesawat Israel kembali menggempur dua buah masjid dan sejumlah lokasi di Jalur Gaza selatan. Serangan ini mengakibatkan 20 warga Palestina terluka.

Sementara itu perlawanan Palestina melancarkan serangan balasan dengan menembakkan puluhan roket dan mortir ke pos-pos militer Israel di Nagev barat hingga mengakibatkan kerusakan dan kepanikan di kalangan Zionis. (asw)


latestnews

View Full Version